czwartek, 12 kwietnia 2012

Wątróbka drobiowa - wersja na ostro




Dla wielbicieli smażonej wątróbki mam taki przepis. Znalazłam go kiedyś w jakimś czasopiśmie i kilka razy wypróbowałam . Może i Wam przypadnie do smaku.
Składniki:

  • 50 dag wątróbek drobiowych
  • 2 łyżki bułki tartej 
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 4 ząbki czosnku
  • olej , sól , pieprz
  • sok z cytryny 
  • koncentrat pomidorowy - 2 płaskie łyżki
  • odrobina cukru
Przygotowanie:
  1. Każdą wątróbkę rozdzielamy na pół ( wcześniej myjemy , a właściwie moczymy ją przez 20 40 min. w mleku)
  2. Na patelni rozgrzewamy olej
  3. Wątróbkę obtaczamy w mieszance mąki z bułką
  4. Smażymy ją na oleju , przekręcamy na obydwie strony, ( najlepiej robić to szeroką łopatką - w kuchni bardzo jest pomocna) , po usmażeniu wątróbkę wyjmujemy je na talerz
  5. Obrany i pokrojony na drobno czosnek smażymy na oleju na patelni na której smażyła się wątróbka
  6. W 1/2 szklance zimnej wody mieszamy koncentrat pomidorowy i dolewamy do lekko podsmażonego czosnku- chwilę gotujemy
  7. Próbujemy , dodajemy dopiero teraz sól, pieprz , jeśli zbyt ostre dodajemy trochę cukru 
  8. A jeśli trzeba to można dodać parę kropel soku z cytryny - całość wymieszać.
  9. Do sosu dokładamy wcześniej usmażone wątróbki i razem jeszcze chwilę podsmażamy
  10. Wątróbkę można połączyć w jedno danie z kluseczkami ziemniaczanymi . Smacznego.


5 komentarzy:

  1. Ja eksperymenty z watrobka dopiero zaczynam, wiec chetnie skorzystam z tego przepisu, bo wydaje mi sie ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię ostrość w daniach. lubię wątróbkę. lubię kaszę i ryż.
    wiesz, wproszę się chyba do Ciebie ;]
    pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo ja też jestem fanką wątróbki!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...