poniedziałek, 21 maja 2012

Zupa pomidorowa


Składniki :

  • Włoszczyzna : marchew , pietruszka , kawałek pora i selera
  • liść laurowy , pieprz ziarnisty
  • sól , cukier do smaku
  • kostka rosołowa lub 1 l. wywaru z rosołu
  • przecier pomidorowy własnej roboty i gotowy koncentrat  30 %
Przygotowanie :
  1. Jeśli dysponujemy wywarem ze swojego wcześniej ugotowanego rosołu to będzie szybciej
  2. A gdy go  nie mamy, należy ugotować wywar w  około litrze wody z podaną obraną włoszczyzną , liściem solą i pieprzem
  3. Ja swoja zupę ugotowałam na rosole , który miałam z dnia poprzedniego
  4. Wlałam do niego około szklanki swojego przecieru pomidorowego i 2 łyżki gęstego 30 % przecieru pomidorowego ze słoiczka - wymieszałam i ponownie zagotowałam . Gdy nie dysponujemy swoim przecieram to do 1 litra wywaru dodajmy około 1/2  ( 230 gramowego )słoiczka gęstego przecieru, jeśli zupa będzie za słaba zawsze możemy dodać więcej
  5. Moja zupa jest lekko kwaśna , dodaję do niej jeszcze" zatrzepkę" zrobioną z płaskiej łyżki mąki w 1/4 szklanki zimnej wody i to dolewam do zupy , energicznie mieszam - musi się zagotować
  6. Doprawiam do smaku cukrem , solą i pieprzem ,a gdy nie gotujemy zupy na rosole dodajmy 1/2 kostki rosołowej
  7. Można zrezygnować z " zatrzepki " i już na talerzu dodać łyżkę śmietany, bez ,  tez jest smaczna :)


tagi: zupa pomidorowa, zupa z pomidorów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...