poniedziałek, 24 września 2012

Surówka z kalarepą





Już od dawna na ryneczku jest pełen wybór świeżych warzyw. Kuszą wszystkie ... Zakupiłam  min. marchew i kalarepkę.Wykorzystałam je do prostej do surówki . Na obiad , do pulpetów w sosie pomidorowym :) .
Składniki :

  • połowa dużej kalarepy
  • 1 duża marchew
  • 2 płaskie łyżki startego chrzanu ze słoiczka
  • płaska łyżka majonezu, ewentualnie pół na pół z jogutrem
  • cukier , pieprz mielony , szczypta soli do smaku
Przygotowanie :
  1. Obraną marchew i kalarepę starłam na tarce o dużych oczkach - wymieszałam
  2.  Dodałam chrzan , majonez , około 2 płaskich łyżeczek cukru , odrobinę pieprzu i wymieszałam
  3. Czegoś mi jeszcze brakowało , więc dodałam szczyptę soli i to było to, mój smak
Lubię eksperymentować , więc surówka smakowała mi  . 
Jej smak był raczej ostry , więc to dla takich mniej wrażliwych podniebień :)

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam kalarepę, więc taka surówka też na pewno mi zasmakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie sobie uświadomiłam, że nigdy nie jadłam kalarepy...

    OdpowiedzUsuń
  3. O, szukałam czegoś jak najdalszego klimatami od potraw świątecznych, czegoś najprostszego na świecie i proszę bardzo, jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna surówka, zazwyczaj robię marchewkę z jabłkiem a tu taka miła odmiana

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...