poniedziałek, 10 lipca 2017

Domowy dżem agrestowy

Pojawił się agrest, można kupić gotowy dżem z tych owoców, ale zawsze można zrobić go samemu...


Składniki :
  • 1 kg agrestu
  • cukier
  • dżemix uniwersalny 2:1



Przygotowanie :
  1. Umyte owoce lekko ugniotłam, dosypałam środek żelujący i dokładnie wymieszałam
  2. Zagotowałam ciągle mieszając
  3. Dodałam 50 dag cukru i ponownie całość zagotowałam, od momentu zagotowania trzymałam masę na ogniu około 2 min.
  4. Zdjęłam garnek z ognia i mieszałam aż do zniknięcia piany
  5. Dżem przelałam do idealnie czystych słoiczków, napełniałam je prawie pod sam brzeg.

                                Taki dżem można zrobić z innym środkiem żelującym.
Jeśli dodamy do masy owocowej kilka kropel soku z cytryny to możemy uzyskać ładny kolor dżemu :)
Agrest w sam sobie posiada właściwości żelujące, ale by dżem był stabilniejszy
użyłam dżemixu.

8 komentarzy:

  1. Takiego dżemu to jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agrest bardzo lubię i ten dżemik na pewno bardzo by mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm.. może sobie taki zrobię bo jeszcze takiego nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię dżem agrestowy - tylko domowy !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już bardzo długo nie jadłam agrestu.
    Taki dżem na pewno jest bardzo smaczny.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja w tym roku robię dżemy na pektynie i prawie bez cukru :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...